Η παρούσα έκθεση είναι η κοινή συνδρομή των κοινωνικών εταίρων που εκπροσωπούν ΜμΕ, της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και της Ομάδας Δράσης για τη Ελλάδα (TFGR) για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Η έκθεση στοχεύει στη στήριξη της στρατηγικής “Νέο Μοντέλο Ανάπτυξης – Ελλάδα 2021” που παρουσίασε η ελληνική κυβέρνηση, προτείνοντας συγκεκριμένες δράσεις σχετικές με τις Μικρο-μεσαίες Επιχειρήσεις υπό τους τίτλους των πιο σημαντικών πολιτικών που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση αυτή (βλ. παράρτημα 1).
Ενώ λαμβάνεται υπόψη η ατζέντα των πολιτικών ανάπτυξης της Ελλάδας και οι συναφείς περιορισμοί μετά την κρίση, η απόδοση και η προοπτική της Ελλάδας πρέπει να αξιολογηθούν σε ευρωπαϊκό πλαίσιο καθώς και στην ευρύτερη προοπτική της εσωτερικής αγοράς στην οποία οι ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις πρέπει να ανταγωνισθούν. Για το λόγο αυτό γίνεται αναφορά σε ένα εργαλείο πολιτικής/δείκτη που τέθηκε σε εφαρμογή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το σημείο αφετηρίας είναι το Small Business Action (SBA) (Δράση Μικρών Επιχειρήσεων) και η σειρά πρωτοβουλιών της Ελληνικής κυβέρνησης για την υλοποίηση του στην Ελλάδα. Η υλοποίηση του SBA αποτελεί επίσης βασικό στοιχείο για την εκπλήρωση της ex ante αιρεσιμότητας που συνδέεται με τα Διαρθρωτικά Ταμεία στο πλαίσιο του στόχου για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜΜΕ».
Για την σύνταξη της Έκθεσης πραγματοποιήθηκε σειρά προσωπικών συνεντεύξεων και συναντήσεων εργασίας με εκείνους τους κοινωνικούς εταίρους που δραστηριοποιούνται ενεργά στο τομέα της εκπροσώπησης των ελληνικών ΜμΕ και συνιστούν τους βασικούς συνομιλητές της ελληνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο χάραξης της πολιτικής (ΓΣΕΒΕΕ, KEEE, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ). Η βασική ιδέα είναι να ακουστεί η γνώμη τους και οι προτάσεις τους δεδομένου ότι είναι οι καλύτεροι γνώστες των προβλημάτων τους.
Ενώ λαμβάνεται υπόψη η ατζέντα των πολιτικών ανάπτυξης της Ελλάδας και οι συναφείς περιορισμοί μετά την κρίση, η απόδοση και η προοπτική της Ελλάδας πρέπει να αξιολογηθούν σε ευρωπαϊκό πλαίσιο καθώς και στην ευρύτερη προοπτική της εσωτερικής αγοράς στην οποία οι ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις πρέπει να ανταγωνισθούν. Για το λόγο αυτό γίνεται αναφορά σε ένα εργαλείο πολιτικής/δείκτη που τέθηκε σε εφαρμογή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το σημείο αφετηρίας είναι το Small Business Action (SBA) (Δράση Μικρών Επιχειρήσεων) και η σειρά πρωτοβουλιών της Ελληνικής κυβέρνησης για την υλοποίηση του στην Ελλάδα. Η υλοποίηση του SBA αποτελεί επίσης βασικό στοιχείο για την εκπλήρωση της ex ante αιρεσιμότητας που συνδέεται με τα Διαρθρωτικά Ταμεία στο πλαίσιο του στόχου για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜΜΕ».
Για την σύνταξη της Έκθεσης πραγματοποιήθηκε σειρά προσωπικών συνεντεύξεων και συναντήσεων εργασίας με εκείνους τους κοινωνικούς εταίρους που δραστηριοποιούνται ενεργά στο τομέα της εκπροσώπησης των ελληνικών ΜμΕ και συνιστούν τους βασικούς συνομιλητές της ελληνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο χάραξης της πολιτικής (ΓΣΕΒΕΕ, KEEE, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ). Η βασική ιδέα είναι να ακουστεί η γνώμη τους και οι προτάσεις τους δεδομένου ότι είναι οι καλύτεροι γνώστες των προβλημάτων τους.
http://www.esee.gr/
